Bilgi

Uzman Erbaş Sınavında Çıkabilecek Sorular

Uzman Erbaş Sınavında Çıkabilecek Sorular

Uzmanlık sınava girecekler için Hangi sorular soruluyor ve neler sorulabilir  Şeklinde bir kaç soru hazırladık sizler için. bunların arasından çıkabilecek soruları sizler için bir araya topladık. Sizlerede Farklı sorular sorulmuşsa eğer Yorum kısmından bizlere ulaştırarak konuyu güncelleyip herkes tarafından yararlanmasını isteriz. Atatürk ilkeleri,açıklamaları ve Atatürk’ün katıldığı savaşlar: Trablusgarp Savaşı Balkan SAVAŞLARI Çanakkale SAVAŞLARI Sakarya Savaşı […]

Uzmanlık sınava girecekler için Hangi sorular soruluyor ve neler sorulabilir  Şeklinde bir kaç soru hazırladık sizler için. bunların arasından çıkabilecek soruları sizler için bir araya topladık. Sizlerede Farklı sorular sorulmuşsa eğer Yorum kısmından bizlere ulaştırarak konuyu güncelleyip herkes tarafından yararlanmasını isteriz.

Atatürk ilkeleri,açıklamaları ve Atatürk’ün katıldığı savaşlar:
Trablusgarp Savaşı
Balkan SAVAŞLARI
Çanakkale SAVAŞLARI
Sakarya Savaşı

İlkeleri: Cumhuriyetçilik,Halkçılık,Laiklik,İnkılapçılık,Milliyetçilik,Devletçilik…

Açıklamaları:

Cumhuriyetçilik:

Atatürk devrimleri siyasi nitelik taşır. Çok uluslu bir
İmparatorluktan ulus devlete geçiş gerçekleştirilmiş ve böylece
modern Türkiye’nin ulusal kimliği oluşturulmuştur.

Laiklik:

Laiklik yalnızca devlet ve dinin birbirinden ayrılması anlamına
gelmez ayrıca eğitim, kültür ve yasama alanlarının da dinden bağımsız olması
anlamını taşır.

İnkılapçılık:

Atatürk’ün ortaya koyduğu en önemli ilkelerden birisi de İnkılapçılıkdır. Bu ilkenin anlamı
Türkiye’nin İnkılapçılık yaparak geleneksel kuruluşlarını modern kuruluşlarla değiştirmiş olmasıdır.

----

Milliyetçilik:

Cumhuriyet devrimi ayrıca milliyetçi bir devrimdir. Bu milliyetçilik
ırkçı bir yapıda değildir; yurtseverlikle sınırlıdır. Bu devrimin amacı, Türkiye Cumhuriyetinin bağımsızlığının korunması ve ayrıca Cumhuriyetin siyasal yönden gelişmesidir.

Devletçilik:

Mustafa Kemal Atatürk yapmış olduğu açıklamalarda ve politikalarında Türkiye’nin
bir bütün olarak modernizasyonunun ekonomik ve teknolojik gelişmeye önemli ölçüde bağlı
olduğunu ifade etmiştir.

Ayrıca Bu sorular haricinde Atatürk’ün annesinin adı , babasının adı, dogum yeri veya ATA’mızın babasının meslegi nedir.

Bilmeyenler için Atatürk’ün babasının meslegi Gümrük memurudur.

Türkiyenin ilk savaş gemisi veya ilk yerli yapım silahının adı nedir Gibi sorular çkabiliyor

Bir önceki yazımız olan Uzman Erbaş Sınavında Götürülecek Evraklar Güncellendi başlıklı makalemizde güvenlik araştırma formu indir, güvenlik araştırma formu örneği ve güvenlik soruşturma formu örneği hakkında bilgiler verilmektedir.

BİRDE BUNLARA BAKIN

400 yorum

      • Nasil yani ben sinava cagirildim dovmelerden solayi gitmeyr cekiniyorum omzumda bacagimda kolumda felan bir kac tane dovmem var sorun olmuyorsa gideyim bu ay sonu sinav izmirde

    • arkadaşlar ben yeni cıktım sınavdan ve benimde dövmem var dini,siyasi yapıda degildi ve sorun olmadı, kafama takılan şu acaba saglık raporunda sorun olur mu

  1. Benim sol kolumda iş kazasıyla olma iz var küçük bi çizik sınava hitcem sorun olurmu bilgisi olan yardımcı olurmu

  2. Kusura bakmayın ikinciye yazıyorum normal yorum atmayı şimdi öğrendim. Başvuru Sonucuna baktığımda Şu yazıyor; SINAV TARİHİNİZ İÇİN ÇAĞRI İLANI 23 OCAK 2018’DEN SONRA YAPILACAKTIR. diyor 23 ocaktan itibaren ben sınava mı gitmeliyim yoksa o tarihten sonra sınav için tarih mi verilecek onu anlayamadım yardımcı olurmusunuz?

    • Yaptığınız başvuru ikinci grup sınavları için 23 Ocak Tarihinden sonra yapılacağı belirtilmektedir. Buradan anlaşılqacağı üzere başvuru sonucu yapılacak olan sözlü mülakat ve Spor sınavları içinn 23 Ocak 2018 tarihinden itibaren açıklanacaktır. 31 Ocak 2018 tarihinde başlayacak ikinci grup sınalarına çağrılacaksınız.

  3. Arkadaslar uzmanlık sinavim var ayin 14unde fakat sorgulama sayfamda 2. Aciklamada 28.maddede ki niteliklere uymamaktasiniz diyor bilgisi olan varmi

    • MADDE 28 ‒ (1) Sözleşmeli Erbaş ve Er Kanunu hükümlerine göre istihdam edilen personelden, kendi kusurları olmaksızın sözleşmesi feshedilenler ile kendi isteği ile sözleşmesini yenilemeyenler veya ayrılanlar ilgili mevzuattaki şartları sağlamak şartıyla, uzman erbaşlığa ve astsubaylığa başvurabilirler. En az üç yıl görev yapmış olanlar, müteakip sözleşme süresi içerisinde başvuru yapabilir. Bu durumda olanların, başvurularının kabul edilmesi halinde uzman erbaşlığa geçenlerin veya astsubaylığa nasbedilenlerin sözleşmeleri kendiliğinden son bulur. Başvuruda bulunan sözleşmeli erbaş ve erlere nitelik belgeleri, görev yerleri, hizmet süresi, eğitim durumu, takdir ve ceza durumları dikkate alınarak öncelik verilir. Yani uzman yada assubay olamıyormuşuz ..

  4. başvurum kabul edildi fakat sonraki dönemde çağırılacağım yazıyor. sonraki dönem ne zaman başlıyor ne zaman çağırılacağım acaba ?

  5. O halde 31 ocakta Jandarma.gov da ne zaman sınava çağırılacağımız yeri ve saati açıklanır doğru mudur ? bende aşağıdaki gibi bir açıklama çıkıyor.

    2017-10 YILI SÖZLEŞMELİ UZMAN ERBAŞ TEMİNİ BAŞVURU SONUÇLARI DUYURU METNİ

    1. 2017-10 YAPILACAK OLAN SÖZLEŞMELİ UZMAN ERBAŞ SEÇME SINAVLARINA ÖN BAŞVURUNUZ ALINMIŞTIR

    2. SINAVA MÜRACAAT EDEN ADAY SAYISININ YOĞUNLUĞU NEDENİYLE ARALIK 2017 DÖNEMİNDE YAPILACAK OLAN SEÇME SINAVLARINA ÇAĞRILMADINIZ. BİR SONRAKİ SINAV DÖNEMİ İÇİN YAPILACAK OLAN DUYURUYU http://WWW.JANDARMA.GOV.TR ADRESİNDEN TAKİP EDEREK BELİRTİLECEK TARİH VE YERDE SINAV İÇİN HAZIR BULUNUNUZ.

    • Başvurum kabul oldu fakat aralık ayinda başvuru yogunlugu nedeniyle bir sonraki sınva ertelediler.Onun tarihini nasıl ogrenebiliriz bilginiz varmı?

      • Aynısı banada oldu kardeşim jandarma uzman çavuşluğa başcurdum, aralık ayında 2 ay bekledim şubatta jandarma sitesine yeni düştü bir sonraki sınav bak bir istersen jandarma uzman çavuşluģa başvurduysan.

  6. 24.02.2018de sinava girecek arkadaslar aciklama 2bolumunde 28.maddeye uymamaktadir yazan varmi aciklamada once yaziyordu bugun baktik kaldirilmis o yazi tekrardan

    • Uzman er/erbaş boy kilo tablosuna göre 164 cm olan adayın en az 51 en fazla 72 kg olması gerekir. Bu durumda diğer şartlarıda sağladığıız takdirde başvurunuz kabul edilir.

    • kardeş zaten Sınavda başarılı olur ve kabul edilirsen saçını ve sakalını kesmek zorundasın. Eğer spor sınavında seni rahatsız etmeyecekse, problem olmaz.

  7. Sol işaretve baş parmak arasında üç hilal sağ elimin işaret ve baş parmak arasında zar var bı sıkıntı olurmu acaba

    • KArdeşim Aslında dövme çok sorun olmuyor ama, dini, siyasi veya ırkçı bir anlam taşıyorsa problem çıkabilir. 3 Hilal Bilinen bir partinin logosu aynı zmanda. Zaten önemli olan yüreğinde olması. mümkünse sildir yada değiştir. problem çıkmasın .

      • Kolumda ve goysum jilet izi war ama oyle derinden dgl ben suan onlari sildirmekle ugrasiyorum tedavi goruyom bu olay skinti olur bi yardimci olurmusunuz

  8. Arkadarlar benim sinavim 02/02/2018
    Sinava giderken ne götürmem lazim ya eşortman takimi filan diyor yazilarda bilgisi olan var mi
    Ha bide tek yazili sinav degil mi bu hem yazili hem de görüşmeli mi

  9. Benim başvurm onaylandı sınav tarihim belli oldu 02subat saat10 da ama benim tesketre tarihim uymuyor gideyim mi sınava

  10. Merhaba gözümde düzensiz astigmat var.Sol 0.75 sağ 1.25. Bu derecelerle mülakatı kazandıktan sonra sağlık raporu alırken sorun teşkil eder mi ? 31 ocakta açıklanacak olan jandarma uzman alımını bekliyorum.Teşekkürler.

      • Rapor sonucunda belli olmuyor mu olabiliriz yada olmayabiliriz diye.Branşlara tek tek gidiltikten sonra heyet kararı veriyor diye bilgilendirildim.Merak ettiğim konu bütün sağlık kontrollerinden sonra mı raporda olabilir yazısı görükecek.Yani bu derecelerle girme ihtimalim varmı onu merak ediyorum.Teşekkürler

  11. 2 grup 31 ocakta diyorsunuz bu tarihte 2. grup için tarihlermi acıklanacak ve neden jandarmanın sitesinde bi acıklama yok

    • başvuru sonucunu öğrendiğin yerde bazı adaylar için 2. grup sınavna çağrılacağınız belirtiliyor. yoğunluktan dolayı böyle
      31 Ocak 2018 tarihinde başlayacak olan ikinci grup sınavları için çağrı ilanı 23 Ocak tarihinden sonra yapılacaktır. başvurunuzu yaptıysanız. ikinci grup sınavlara gideceksin kardeşim

      • işte 23 ocak gecti sınavlarda 31 başlayacak deniyor ama bi acıklama görmedim ondan dolayı sordum ama tesekkürler

  12. Ben şuan açık lise den okumaya devam ediyorum ve askeri personel olmak istiyorum evli olduğum için sözleşmeli er olamak istemiyorum uzman cavus olabilir miyim

  13. Arkadaslar 10/2017 de basvuru yaptim basvurum onaylanmis. Ama yogunluk nedeniyle onumuzdeki donem diyor bununla ilgili bilgisi olan varsa lutfen bilgi versin ? Birde 5 ocakta msb de yayinlanan cagri sonuclarina girdigim de ( yani tarih ve ne zaman orda olmam gerektigine dair ) Boyle bir tc kimlik numarasi bulunanamamaktadkr diyor

    • kardeş boy için alt sınır 164 cm, ama 1 cm belki göz ardı ederlermi bilemem, 164 cm olan bir Uzman Çavuş Adayı nın en fazla 72 kg en az 51 kg olması gerek

  14. O halde 31 ocakta Jandarma.gov da ne zaman sınava çağırılacağımız yeri ve saati açıklanır doğru mudur ? bende aşağıdaki gibi bir açıklama çıkıyor.
    Bİ YARDIMCI OLUN LÜTFEN NE ZAMAN ÇAĞIRILACAĞIM SINAVA SINAV NE ZAMAN NEDEN DAHA AÇIKLAMADILAR ??
    2017-10 YILI SÖZLEŞMELİ UZMAN ERBAŞ TEMİNİ BAŞVURU SONUÇLARI DUYURU METNİ

    1. 2017-10 YAPILACAK OLAN SÖZLEŞMELİ UZMAN ERBAŞ SEÇME SINAVLARINA ÖN BAŞVURUNUZ ALINMIŞTIR

    2. SINAVA MÜRACAAT EDEN ADAY SAYISININ YOĞUNLUĞU NEDENİYLE ARALIK 2017 DÖNEMİNDE YAPILACAK OLAN SEÇME SINAVLARINA ÇAĞRILMADINIZ. BİR SONRAKİ SINAV DÖNEMİ İÇİN YAPILACAK OLAN DUYURUYU http://WWW.JANDARMA.GOV.TR ADRESİNDEN TAKİP EDEREK BELİRTİLECEK TARİH VE YERDE SINAV İÇİN HAZIR BULUNUNUZ.

  15. S.a. Ben 29 yaşındayım askerligim 2009da bitti lise mezunuyum terhis sartı olan 3 yıl ibaresi kalktı diyorlar. Aşçıyım ve belgem var uzman cavus olabilirmiyim ..?tsklr

  16. 2 gun once uzman cavusluk icin basvuru yaptim sinav yeri ve saati ile ilgili herhangi bir bilgi gelmedi ve kolumda ince ince ama gorunur sekilde jilet izleri var mulakatta sikinti olur mu

    • E devlet ve ilgili kuvvetin web sayfasında sınav ile ilgili bilgi yer alıyor. kolundaki izler siyasi, dini yada ırkçı bir iz taşımıyorsa sıkıntı olmaz

  17. Uzman cavusluga basvurdugumda bilgileriniz kontrol edildikten sonra sinav yeri ve zamani tarafiniza iletilecektir dedi 3 gun oldu hala haber yok

  18. Slmn alykm şubat 7 sınava giricem karakuvvetlerinde hangi belgeleri yanımda götürmem gerek yardmcı olursanz cok sevinirim iyi gunler herkeze basırılar

  19. Subat 13 de uzman cavusluk sinavim var ama aciklamamin birinde ortaokul mezunu olarak gorunmemektesiniz diyo bu sikinti olurmu yardimci olurmusunuz

  20. Benim diploma ve mezuniyet. Belgesi elimde yok acık ogretim lisesi okudugum icin halk eğitimden öğrenim belgesi aldım mühürlü imzalı olurmu yoksa?

  21. Hocam ben 13 Mart 2018 de askerliğe başlayacağım bende başvurmak istiyorum oradayken oluyor mu yoksa askerliği bitirip geldikten sonra mı başvuru yapabilirim ?

  22. Şimdi yazınızı okudum da silah altındakiler de katılabiliyormuş , ben daha önemlisi şunu soruyum ben şimdi mi başvurmalıyım yoksa askerliğim başladıktan sonra mı ?

  23. Abi ben 20 yasima girdim agustosta askere gideccem ama ben uzman jandarma olmak istiyirum martta basvuru varmis basvuru kabul olirsa sinavdanda gecersem askere gitmem demi dimdirek egitime giderim demj bi bilginiz varsa bi cevap yazarmisinix

  24. Selamun Aleykum karnimda ameliyat izi var sagligima kosuma egilmeme kalkmama bir zarari yok sikinti teskil eder mi?

  25. 11 Nisan 2018 giresunda sınavım var sınavlar zor mu acaba bide boyum tutuyoda kilo 4-5 kilo zayıfım sıkıntı olur mu biraz sınavla alakalı bilgi verirmisiniz teşşekkür ederim şimdiden kardeşim

  26. 6 Mart 2018 sınavına giricem sözlü mülakatta nasıl sorular soruluyor nasıl davranmamız gerekiyor bilgi verir misiniz

  27. Selamın aleyküm ben askerliğimi yaparken bana f43 uyum bozukluğu verdiler hiç birşeyim yokken şimdi başvuru yaptım kabul edildim sınav günü aksilik çıkar mı ?

    • F43 Rahatsızlıkları Şunlardır:
      F43 Ağır strese reaksiyon ve uyum bozuklukları
      F43.0 Akut stres tepkisi
      F43.1 Travma sonrası stres bozukluğu
      F43.2 Uyum bozuklukları
      F43.8 Ağır strese karşı diğer tepkiler
      F43.9 Ağır strese karşı tepki, tanımlanmamış

      Bunların çoğu geçici rahtasızlıklardır. muhtemelen problem çıkmaz ama kronik bir durum varsa muhtemelen bu durum göz önüne alınacaktır.

  28. Sa arkadaşlar bnm 16 şuhatta sınavım var Size sorum bnm iki bacagimin dizlerimin üstünde 10 ar santimlik dikişli yaralar var sıkıntı olurmu

  29. Merhaba admin insanların aklındaki şu soru işaretini kakdırmanızı rica ediyorumediyorum; kolumda 5e5 çapa dövemesi var ön saglıkta sorun olur mu ?

  30. Ankarada sınavı kazandım sağlık raporunda renk körlüğü çıktı herangibir sorun olurmu renk körlüğünden olamaz yazılmış fakat nasıl ulaşa bilirim yada sonuç ne olur nasıl öğrenirim herangibir ulaşacağım bir kurum varmı…?

    • Renk Körü olmak asker olmaya engel sayılırıl. şimd bu konuda raporda ne yazıyorsa ona göre davranacaktır Asker Alım Daire BAşkanlığı. sonuçlar internetten yayınalnacak o zamana kadar bekle bakalım . hayırlısı ne ise o olsun

  31. İyi akşamlar bişey sorucaktım size göüsümde 5 yaprak marujana resmi vat 6.50 cm carşamba mülakata gircem cocukkken yaptırmıştım bu sorun olur mu bana ?

  32. Merhaba ben jandarmadan ceza yemiştim ödemedim uzmanlık sınavına kabul edildim güvenlik araştırmada problem olur mu ?

  33. Trafik cezası değil bilmem be kabahatlar telefonda birine küfür etmiştim o da jandarmaya jandarmada bana bilmem ne kabahatlar cezadan kesti ödemedim ödesem sıkıntı çıkmaz dimi ?

  34. Selam aleyküm admin sol kolumda 4 adet dövme var elimin üstünde kral tacı var kol içinde çArşı yazıyor bilekte no pasaran var kolumun dışında ise gerisi hayat bi sıkıntı çıkmaz demi 28 subat sinavim var. Bide kalbimin üstüne Beşiktaş arması var

  35. S.a ben 13.01.1991 doğumluyum tezkere tarihim 01.01.2014 ve kısmi renk körlüğü var uzman erbaşlık için başvuru yaptım sınava çağırıldım ben uzman erbaş olabilirmiyim bilgi verirseniz sevinirim

  36. Herkese başarılar arkadaşlar.Ben yüksekokul okuyorum 1 dersim kaldı mezun olmaya 21 yasındayım sıcılım herseyım temız .dovme ve benzerı amelıyat vs. Hıc bırsey yok . Boy 1.80 kilo 85 vucut olculeride ıyı Ben basvuru yapamadım 20 marttamı basvurular biri yardımcı olabılırmı bise 20 martta basvuru yaparsak sınav ne zaman .bu günün tarihi 18 şubat Herkese Allah gönlüne göre versin

  37. Merhaba telefonla ulaşmayı çok denedim ama olmadı ben başvuru yaptım ve 1 martta sınava çağırıldım ama lise mezunu değilim seçenekler arasında en düşük o vardı sıkıntı çıkarırlar mı birde lise mezuniyet belgesi istiyorlar onun yerine öğrenci belgesi mi götürmeliyim yardımcı olur musunuz ?

  38. S.a.

    ben 7 martta izmirde sınava ve mülakata giricem ayrıca normar askerliğim amasya 13 martta teslim olmam lazım sınavda başarılı olursam ne yapmam gerekir nasıl yetiştiricem sağlık raporunu vs.?????

    • Mülakat sonucunda eğer Uzman Erbaş olaya hak kazanırsan askere gitmezsin zaten ama bu süre içinde belli olmaz askere gittiğinde belli olursa o zman bölük astsubayına söylediğinde seni Uzman çavuş olmak içinkursa gönderecektir.

  39. Arkadaşalar ben gozluk kullaniyorum sinavi mulakati gectim gözümde duzensiz miyop var sol 2 sag 2.30 saglik raporunda sikintk olurmu bu bilgisi olan varsa lutfen yazabilir mi

  40. arkadaşlar merhaba. ben 1989 doğumluyum ve de 2012 terhis tarihim. ikisi de tutmuyor ama 9 marttaki sınava çağrıldım. bunlar sorun olur mu ? ya da bunları zaten sistemde görmüyorlar mı ki bizi çağırıyorlar. Allah rızası için biri cevap yazsın. sırf sınav için işten ayrıldım.

    • Yunus kardesim. Online basvuruda herkesin dogru bilgi verdigini varsatip ona gore cagiriyorlar. Bu nedenle sen oraya gitsen bile evrak kontrolu sirasinda elenirsin. Belki gelecek donem sartlari degiatiriler

      • vallahi çok hevesliydim. ilk kez başvurdum. ama şu anda inanın hayal kırıklığına uğradım. çok istiyordum olmasını. Ne diyelim Allah’tan hayırlısı…

  41. 22.02.2013 terhis tarihim ilköğretim mezunuyum uzman onbaşı olarak başvuru yaptım kabul edildi aday numarası verildi sınavlara girebilimiyim ve tahmini sınav tarihi ne Zaman olur
    Başvuru tarihim :23.02.2018
    Şimdiden teşekkür ederim

  42. Komutanim sivil memur adayiyim.karaciğerin de hafif yağ varmiş.boyum 1.59 kilom 70 çikti.saglik raporun olumlu olur mu.teşekkürler.

    • Sinan kardeşim eğer Uzman Erbaş Faça izleri genel görünümü bozmayacak derecedeyse sıkıntı yok ama üzerinde dini, siyasi yada ırkçı bir sembol varsa muhtemelen elerler bundan dolayı

  43. Ben iki sene sozlesmeli er olarak görev yaptım ama sözleşmeyi bitirmeden bıraktım ? Uzmanlığa başvuru yaptım sözleşmeyi bıraktığım için sıkıntı cikarmi acaba ?uzmanlığa alinirmiyim..

    • sözleşmeli erler için “Sözleşmeli Erbaş ve Er Kanunu hükümlerine göre istihdam edilen personelden, kendi
      kusurları olmaksızın sözleşmesi feshedilenler ile kendi isteğiyle sözleşmesini yenilemeyen veya
      ayrılanlar için bu kılavuzda belirtilen diğer başvuru şartlarını sağlamak, diyor. bu bağlamda eğer kendi kurusun olmaksızın ayrıldıysan veya sözleşmeni yenilemediysen sıkıntık yok başvuru yapabilirsin kardeşim

      • Kendi kusuru derken ?tam onu anlamadım..suç işlemek gibimi? Bu bahsettiğim şeyse öyle bi suçum felan yok sadece aile sebebi yüzünden bırakmak zorunda kaldim

  44. 2yıl önce askere giderken sağlık raporumda askerliğe elverişlidir komando olamaz yazmışlardı el bileğimde ameliyat olduğum için o rapor uzmanlığa başvurduğumda bana yararı ya da zararı olurmu

  45. arkadaslar s.a ben 24 subat da basvuru yaptım aday numarası verildi ama onaylandımı onaylanmadımı nerden bakıcam bazı kısıler yazmıs kabul edildi diye ama kafam karıstı ben sadece basvuru yaptım birde nerden bakıcam basvuru sonucuna

  46. Selamın aleyküm Hocam mart 9 da sınava giricem işallah şayet girersem icralık dosyam var avukatta güvenlik soruşturmasında sıkıntı çıkarırmı bana

  47. Merhaba arkadaşlar ben jandarma lojistik e girmek istiyorum doğu görevi varmı kaynakçıyim sürekli batı mı nasıl bilgi verirmsnz çok rica ediyorum

  48. Selamun aleyküm arkadaşlar ben başvurdum başvurum gerçekleşti şimdi ne yapmam lazım lütfen yardımcı olun bende jilet izleri de var sorun olmaz dimi olmaz dediler bana ama :/

  49. selamun aleykum kardeslerim size bir sorum olcak kardesim uzman onbasiliga bas vurdu.Aciktan lise takstikname vermisler orta okul diplomasi sayilirmis sinavda sikinti olurmu

    • lGökhan Kardeşim Lise terkler Ortaokul mezunu olduğundan Uzman onbaşı olmak için problem teşkil etmez, fakat mumkunse Milli Eğitim Müdürlüğüden ortaokul diplomasını veya onaylı örneğini alıp alamayacağını öğrenin

      • Abi o dedigini yaptik ciktidan ilkogretim diplomasi verdiler asli gecerli muhur vurdular asli gibi sayilirmis sinava hem o aciktan lise takstiknameyi hemde ciktidan verdikleri ilkogreytim diplomasi

    • Rıza kardeşim Sınava çağrılar tüm başvurular bittikten sonra yapılıyor. Biz takipteyiz, çağrılar başlar başlamza sitemziden duyuracağız. takipte kal

  50. Allah razı olsun eğer vaktinizi almazsa getirilmesi gereken evrak yazısını göremedim tekrar yazabilir misin

  51. Meraba arkadaslar benim kilo 90 istenilen 84 sorun cikarmi birde bu spor da istenilen degerlerin altinda yaparsak direk elenirmiyiz

    • Abduley kardeşim, ilo sebebiyle elenebilirsin, bir diyetisyene danışıp kilo vermeisin, ayrıca sınavlarda normal değerin altında alırsan 0 puan alırsın ve muhtemelen bundan dolayı da elenirsin

  52. Merhaba benim el dirseyin uzerinde kas bolgesinin ic kısmında kücük yazılı dövme var sorun olurmu yardimci olsaniz sevinirim

    • Mustafa KArdeşim, Görünen yerlerde 20 cm ye kadar görünmeyen yerlede 50 cm ye kadar müsade ediyorlar dövmeye ama dövmede dini, siyasi yada ırkçı bir sembol varsa elerler kardeşim

  53. Bide subat 23 de basvuru yaptim basariyla kabul edildi piyade uzman erbas olarak sinav ne zaman yada ne zaman cagircaklar

  54. Arkadaslar basvuru guncrllemede sikinti yasiyan varmi guncellemenin yarisina kadar geliyon sayfa kapaniyo neden

  55. Selamın aleykum arkadaşlar benle beraber sınava giren arkadaşımı eğitime çağırdılar fakat beni hala çağırmadılar neden acaba ??

    • Aykut kardeşim, şimdi sınavlar peyderpey yapıyorlar, ondan dolayı seni hala çağırmamış olabilirler, sende bir aday numarası olması lazım, telefon edip aday numaranı soyle ordan gelen cevaba göre hareket edersin. KArdeşim Alalh YArdımcın olsun

  56. S.a ben askerde uzman lik için dosya gönderdim askerden sonra uzmanlığa atamam yapıldı eğitime gittim aynı geri bıraktım eğitimi şimdi ise tekrar gidip uzman olmak istiyorum olabilirmiyim cevap verirseniz çok sevinirim ?

    • Mehmet Kardeşim, Başvuru şartları arasında “Askerî öğrencilik ile ilişiği kesilmemiş olmak” bulunuyor, bu bağlamda kurs sırasında ilişiğin kesilmiş gibi değerlendirilerse başvurunu kabul etmeyeceklerdir.

  57. İyi günler 19 mart Antalya da sahil güvenlik komutanlığı şoför uzman çavuşluk sınavına girecem. Yazılı sınavda ne çıkıyor yardımcı olursanız sevinirim.

    • Onur kardeşim, genel olarak sorular aynı, yazımızda belirtikklerimiz genelde banko çıkar.. KEstirmek birazda zor oluyor.ama sozlu sorularda mutlaka duruşuna ve konuşmalarına dikkat et, özgüven vermen gerekir

  58. S.A Kardeşlerim Allah hepimizin yardımcısı olsun sadece sormak istediğim yazılı sınavla ilgili testmi olucak yoksa sadece yazılımı ? soruyorum çünki yazılı olursa okadar kişinin sonuçlarını hemen nasıl cıkarıcaklar ? Bilen varsa yazabilirmi lütfen şimdiden teşşekkür ederim.

  59. benim sol kolumda dirsegimin hemen 3-4 cm ustunde capa dovmesi var ve ben cuma gunu sinava gircem istanbulda bu elenmeme sebeb olurmu lutfen yardim edin cevap verin bana bu konu hakkinda boyutu ortalama 6cm uzunlugunda 4 cm genisliginde ve bn bu dovmeyi sildiyorum ikinci seansa gidicem lutfeb bilen bilgisi olan kisiler cevap versin benim icin cok onemli

    • Mehmet Kardeşim, Dövme ile ilgili görünen yerlerde 20 cm ye kadar görünmeye yerlerde 50 cm ye kadar musamaha gösteriyorlar. fakat işi garantiye almak adına sildirebilirsin. Allah Yardımcın Olsun

  60. Selamun aleykum ben 25 şubat 2018 de başvuru yaptım başvurumuz kaç günde belli olur yazılı sınav ne zaman olur bilgisi olan varmı acaba bide sınava nerde giriyoruz ankara diye geçiyor ama tanıdığım bi komutanım sınava hangi ilde yaşıyor san orda giriliyor dedi bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi acaba

  61. Kolumda dövme var ve lazerle saldırıyorum sıkıntı olurmu
    Boyum 185 kilom ise 60 sıkıntı olurmu gidip umut etmek istemiyorum bir kaç tane jilet izi var

    • Şsmail Kardeşim, Dövem için Görünen yerlerde 20 cm ye kadar Görünmeyen yerlerde 50 cm ye kadar musade ediyorlar. 185 cm olan adayın en az 65 en fazla 89 kg olması gerek. kilo almak için muıtlaka bir diyetisyenle görüş. Allah Yardımcın olsun

  62. ADMİN ben jandarma sınavını kazandım hastaneye sevk edildim.
    Göz doktoru ön muayenesinde komando ve uzman erbaş olamaz yazdı oraya.
    Göz derecem -1 sol -2.5 sağ astigmatizm.
    Şimdi benim sorum şu ;
    Sağlık yönetmeliğinde gözle ilgili birsürü ÇELİŞEN MADDE var.
    Benim dikkatimi çeken şu oldu;

    (2) Düzeltme ile her iki gözde görmeler ayrı ayrı tam olmak şartıyla 1 diyoptriye (1 dahil)
    kadar miyopi ve hipermetropi ile 90 derecelik iki eksen arasındaki kırılma kusuru farkı 1 diyoptriyi
    geçmeyen astigmatizmalar öğrenciliğe engel değildir. Türk Silahlı Kuvvetleri, Jandarma
    Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı adına diğer fakültelerde eğitim gören öğrenci
    adaylarında düzeltme ile her iki gözde görmeler ayrı ayrı tam olmak şartıyla 3 diyoptriye (3 dahil)
    kadar miyopi ve hipermetropi ile 90 derecelik iki eksen arasındaki kırılma kusuru farkı 3 diyoptriyi
    geçmeyen astigmatizmalar öğrenci adaylığına engel değildir

    Bu maddede 3 derece astigmatizme kadar kabul ediyor.

    Yani benim en azından komando olmasa bile -2.5 astigmat ile jandarma asayişe hak kazanmam gerekmiyormu.

    Yoksa birsürü maddede olduğu gibi 3-er derece uzak yakın ve 1 derece astigmat olayımı geçerli.
    maddeler birbirleri ile çelişiyor kafayı yemek üzereyim.
    İtiraz etmelimiyim etmemelimiyim bilemedim.

    ŞİMDİDEN ÇOK SAOL

    • Sefa kardeşim TSK Sağlık Yönetmeliğine göre :

      Uzman erbaş, sözleşmeli erbaş ve er adaylarında
      kronikleşebilecek ya da zamanla artabilecek nitelikte bir hastalık ve diskromatopsi bulunmamalı,
      görmeleri her iki gözde ayrı ayrı tashihli veya tashihsiz tam olmalı ve bunlar ruh sağlığı ve
      hastalıkları açısından tam sağlam olmalıdır.
      (3) (Değişik: 22/9/2017 – 2017/10844 K.) İkinci fıkradaki şartları taşıması koşuluyla; tanzim
      edilen raporlarda sağlam olanlar ile tespit edilen hastalığı Personel Adaylarının Hastalıklara
      Göre Değerlendirme Çizelgesinin “Uzman Erbaş ve Sözleşmeli Erbaş/Er Adayları Değerlendirme
      Sütunu”ndaki karşılığı (+) işareti olanlar ile düzeltmeyle her iki gözde görmeler ayrı ayrı tam
      olmak şartıyla 3 diyoptriye (3 dahil) kadar miyopi ve hipermetropi ile 90 derecelik iki eksen
      arasındaki kırılma kusuru farkı 1 diyoptriyi geçmeyen astigmatizması olan adaylar hakkında
      “Uzman Erbaş veya Sözleşmeli Erbaş/Er Olur, Komando Olur, Paraşütle Atlar” kararı verilir. Söz
      konusu Çizelgenin “Uzman Erbaş ve Sözleşmeli Erbaş/Er Adayları Değerlendirme Sütunu”ndaki
      karşılığı (A) diliminde (-) işareti olanlar ile Hastalıklar Listesinin (B) ve (D) dilimlerinde olanlar
      hakkında “Uzman Erbaş veya Sözleşmeli Erbaş/Er Olamaz” kararı verilir.

      denilmekte. sen astigmaat için -1 ve -2,5 diyoptri bozukluğun var. bu maddeye göre ” 90 derecelik iki eksen
      arasındaki kırılma kusuru farkı 1 diyoptriyi geçmeyen astigmatizması olan adaylar hakkında
      “Uzman Erbaş veya Sözleşmeli Erbaş/Er Olur, Komando Olur, Paraşütle Atlar” kararı verilir. ” bölümenüe uygun olmuyorsun maalesef. yani -2,5 diyoptri uygun değil

      • peki hocam beni ne gibi bir surec bekliyor çizdirmeyi düşünüyorum önce itiraz edip sonra çizdirmelimiyim heyete sunmadim raporu sadece göz doktoru olamaz yazdi oraya heyet damgasini yemedi . yani itiraz için 3 gun suresi sanirim baslamadi

    • Yusuf Sabri kardeşim Uzman çavuş Boy kilo tablosuna göre 178 cm olan bir adayın en fazla 82 , en az 60 kg olman gerekiyor. 14 kg kadar fazlalığın var, diyetisyene başvur ve sağlıklı olarak zayıflamaya çalışmalısın.

  63. Arkadaşlar martın 5.de uzman onbasi liga başvurdum dönüş ne zaman yaparlar veya sınava ne zaman giririm

  64. Uzman onbaşı olmak için başvuru yaptım 24 şubat 2018 tarihinde bqşvurum tahmini ne zaman açıklanır sizce

    • Mehmet KArdeşim, son alımlrda Jandarma Uzman Erbaş Alımları 2 grup olarak yapıldı, ardından 1 ay içinde çağırdılar. bu alımlarda da aynı durum geçerli olacak gibi görünüyor. Takipte kal

  65. admim kardeşim 14 martta sınavım ama bazı nedenlerden dolayı gidemicem acaba başka bi gün gitsem kabul ederlermi şimdiden teşekkür ederim yada arayıp personel temini söylesem

  66. Ben yeni başvuru yaptım ne zaman çağırırlar ayrıca omuz kısmında biraz kısa kısa en fazla iki cm ol ak kaydesiyle izler var şu an silahlı güvenlik görevlisiyim bu sorun olur mu

    • Cengiz KArdeşim, Başvurular tamamlandı Şimdi Seçim aşaması için planlama yapılıyor. yaklasık 2 hafta içinde çağrılar MSB nin resmi internet sitesinde ve anında sitemizde olacaktır. bizi takipte kal. ALlah Yardımcın Olsun

        • Kardeşim renk körlüğü ileğlık yeğ ilgili problem sağlık kurulu raporu alırken belli olur. doktor TSK Sağlık Yeteneği yönetmeliği ne göre rapor yazıyor. hekimin vereceği kararı tahmin etmek mumkun değil

  67. Arkadaşlar ben başvuru formu doldurdum 14.03.2018de ve ne yapmam gerekiyor benimde zaman çağırırlar bilgi verebilir misiniz?

  68. Arkadaşlar ben KKK ilköğretim mezunu olarak uzman onbaşı formunu doldurdum 13.03.18de ne yapmam gerekiyor beni ne zaman çağırırlar ne zaman giderim

  69. Arkadaş lar ben 10 martta başvuru yaptım uzman cavusluga iki gün sonra basvuru sorgula bolumune girdim kayıt gorunmedi 15 martta tekrar başvuru yaptım sıkıntı olurmu

  70. Meraba ben başvuru yaptım 27.02.2018 kara küvetlerine başvuru sorgula dedim şöle bişey diyo Girmiş olduğunuz kriterlere göre bilgileriniz bulunamamıştır. 
    Veya Başvurunuz İşleme alındığı için sorgulama yapamazsınız. Bu ne demek açıklama yapacak olan var mı?

  71. Arkadaşlar sınav a girenler yazılıda ve sözlü mülakatta ne sordular yardımcı olalım bir birimize.
    Bir de benim başvurum kabul edildi 14 mayıs ta sınav vardı dün msj geldi Nisan 6 ya alınmıştır diye aynı msj ı alan varsa yazsın

    • Mehmet KKK Uzman Çavuş alımları başvuru sonuçları SMS ile bilgilendirilmeye başlandı bizde takipteyiz. MSB duyuru yapar yapmaz sitemizde yayınlayacağız. takipte kal

      • Eyvallah Allah razı olsun bide ben iki kere başvuru yaptım sıkıntı olurmu 1 cisi ayın 10 da diğeri 15 inde

          • Bukadar insan herşeyi göze alıp bu mesleği vatan sevgisi veya maddi veya maneviolarak seçiyor hangi okuldan birak tigitigi bu neyi deyiş tiriyo ki

          • Ben asker liyimi Şırnak ta yaptım ve sivil hayat ta askerlik yapmayan la ayni seviyede yim hatta o benden daha üstün gözüküyor bende başvuru yaptım ama ben bukadar evrak peşin de ugrasamam kimse benim vatan sevgimi evraklar olcemez es deyer de tutamamaz

  72. Arkadaslar uzmanlık başvurusu yaptım başvuru sorgulamada böyle kriterlere bişey bulunmadı veya incelemek icin işleme alındı diyo çağırırlarmı

          • Bugun mulakatlara girdim paylasiyim sizlerle istedim

            Oncelikle boy kilo konusu 2 3 kilo sikinti olmuyor ama gobek olmayacak
            Sonra mekik 16 tane nizani cekilecek en az 60 tane 100 puan

            Sinav 6 tane nizami cekilecek 55 tane 100 puan
            Zurnain zirt dedigi yer 400 mt parkur
            Kardesim burda yarismayin kimseden bu parkurda 2 dakikada bitirmek onemli
            sozlu mulakata gelelim
            Cok zorlaniyorlar gayet rahat olun sakin olun
            Karsinizda patronunuz, babaniz varmis gibi cevaplayin dik durun kararli olun

            Bayrağın Rengi neden kirmizi
            2 feto (sorusu)
            Bunlari iyi calisin bilmediginiz sorulara “animsayanadim komutanim” diyeceksiniz .
            Allah hepiniz yardimcisi olsun

  73. Benim sınav 4/17sinde ama ben öncaprazbağ ameliyatı oldum 7ay önce ve bi kaç ameliyat daha geçirdim acaba sıkıntı olurmu

  74. Selamunaleyküm abi ğüvenlik soruşturmasına askeri personel ismi yazabiliyormuyuz yani bizi sorulacak kişileri demek istiyorum nisanin 9 na sınava gidecem eger sıkıntı oluyorsa değiştireyim

  75. Meraba arkadaslar basvurum onaylandı sınav tarıhi de geldı ama acıklama kısmında “yapılan ıncelemeler sonucunda ılkogretım mezunu gözükmemektesınız” yazıyor okuldan dıplama alıp gıtsem aknava sıkıntı olurmu

  76. ben 3 ay hırsızlıktan yattım cezaevinde daha sonrada kavgadan girdim ama başvurumu onaylamışlar hiç bakmıyorlarmı tc den falanda çağırdılar boşuna gitmeyimmi yardımcı olurmusunuz

    • Ahmet, Suçlar ile ilgili en son Güvenlik soruşturması yapılıyor, o sırada bakarlar tüm adli sicile, bu bakımdan sınava gidip gitmemek senin inisiyatifinde…

  77. arkadaslar ben sozleşmeli erdım atamam olduktan sonra guvenlık sorusturmamda kusur yokken olumsuz geldı sımdı uzman lığa basvurdum ve sınava cagırıldım herhangı bı sorun olurmu terhısımden 5 sene oldu vede ılk basvurdugumda 5 seneyı gectı dıyordu sımdıde kabul edılmıs yardımcı olursanız

  78. Merhaba Admin ben 3 yıl söz er ilk yaptım sözleşmem bitti ayrıldım şimdi uzm ye başvurdum benim herhangi bir artım olur mu diğer arkadaşlara nazaran ikinci sorum boy 172 kilo 80 problem olur mu acaba teşekkürler

    • Mustafa, Sözleşmeli Erlik bittikten sonra başvuranlar için Mavzuatta “Başvuruda bulunan sözleşmeli erbaş ve erlere nitelik belgeleri, görev yerleri, hizmet süresi, eğitim durumu, takdir ve ceza durumları dikkate alınarak öncelik verilir.” yazıyor. senin için bir artısı var tabii ki şu haberimizi dikkatlice oku ne demek istediğimi anlayacaksın. Bu haberimizde (Tıkla)

  79. 3 nisan salı günü uzman erbaşlığa gidecem giresuna boyum 1.82 kilom 107 sıkıntı olurmu ama fiziğim düzgün kiloulu olduğum belli olmuyor sıkıntı olurmu boy kilom

  80. Selamunaleyküm abi bende ortaokul diplaması yok lise 1 den terk ettiğim için tastik name var acaba bir sıkıntı olurmu

  81. Selamunakeykum Bir sorum olacak ti icra davası olanlar mülakatta eleniyor mu geçiyor mu şimdiden teşekkür ederim

  82. Çok teşekkür ederim çok yardımcı oldunuz ama bir sorum daha olacak saglık raporunu ayle hekiminden alsak ğeçerli sayılıyor değilmi

  83. Admin-arkadaslar ben yarın adanada jandarma uzman çavusluk mülakatına gireceğim yazılı sınav artık çok zor diyolar ne tür sorular çıkıyor bi yqrdımcı olursaniz çok sevinirim şimdiden teşekkür ederim

  84. Selamınaleyküm ben bugün başvuru yaptım başvurunuz başarıyla gercekleşmiştir yazıyordu sınav tarihi ne zaman olucak acaba ve bundan sonraki işlevler nedir

  85. Arkadaşlar ben kara kuvvetleri uzman onbaşı sınavına girecem ilk öğretim meğzunuyum E sınıfı ehliyetim var beni sadece piyade komando mu seçerler yoksa ehliyetim olduğu içinbeni başka bölüme atama yapabilirler mi yardımcı olursanız sevinirim

  86. Arkadaşım sınava girmiş 50 puan altında almış ama diğer mülakatlara girip kazanmış sınavın çok önemi var mı?

  87. Selamunaleyküm ben evrakları hazırladım ama aldıgım sağlık raporunda fotoğraf yeri var oraya fotoğrafı yapıştıracazmı yoksa renkli fokopimi çektirecez

  88. İyi AkŞaMLar BeNiM Bu AyıN 11 RiNDe SıNaVıM VaR HaNGi SoRuLaR ÇıKıYoR YaRDıMCı OlURSaNıZ SeViNiRiM

    • Halit. Uzun sakalli fotografi ilk sen sordun. Simdi burdan bisey söylemek imkansiz. Ama askeri kanuna gore sac uzatmak, sakal ve biyik bırakmak yasak. Klavuzda izel bir aciklams yok bu konuda o nedenle kendin degerelendirmelisin kardesim.

  89. Ben 04 nisan 2018 de başvurdum ama başvuru sorguluyorum böyle bi başvuru yoktur diyor ama ben başvurdugumdaki aday numaram bile mevcut

    • İbrahim, 29 Yaş Sözleşmeli Erlik yapmış Adaylar için geçerli”Halen Sözleşmeli Er Olarak Görev Yapmakta Olup En Az 3 Yıl Görev Yapmış ve En Az 2. Sözleşme Sürecinde Bulunanlar İçin Yaş Sınırı 29’dur.”diye belirtilmiş başvuru noktasinda

      • Arkadaşlar ayın 19 unda mülakatlarım var ve ben şuan asker kaçağı durumuna düşmüşüm sizce kaçak durumda olduğum için bi problemle karşılaşırmıyım yardımcı olurmusunuz lütfen ? Şimdiden teşekkür ederim

  90. Kardesim kolay gelsin ben nusaybinde askerlik yapiyorum martin 26 sinda sinavim vardi ama ust bolgesinde oldugum icin hava faaliyeti ile geliyorum ilceye hava faaliyetide ayin belirli gunlerinde var o yuzden sinava geciktm ayin 16 nisanda gircem bana karakoldan tutanak yazdilar karakol komutani imzali gelemedhime dair sinava girebilirmiym bu benim icin cok onemli simdiden tesekkurler

    • Muhammed Adil, Bu durum spesifik bir durum bu nedenle komutanın dan rica et bu konu ile ilgili mümkünse pertemi arayıp sorsun, beliki ayrıca sınav yaparlar yada sınav tarihini ertelerler. Allah Yardımcın Olsun

  91. Arkadaşlar ben 14martta başvuru yaptım hala mesaj gelmedi başvuru ile ilgili netten bakınca başvuru kayıtlar arasında bulunamadı diyor sadece benim ki değil arkadaşlarımı nkide bilgi verir misiniz ne zamana belli olur acil cevap

  92. Evet ama 12 subayla 12 Mart arasında olanlar kabul edilmeyecek yazıyordu ben 16martta tekrar başvuru yaptım ve guncelledim sisteme kaydınızı başarılı bir şekilde gerçekleştirilmiştir diyordu ayrıca 1hafta öncesine kadar sorgulattımda ve tüm bilgilerin çıkıyordu şimdi aorgulatiyorum TC kimlik numarası kayıtlar arasında bulunamadı diyor acaba hazirana kalma şansı varmı şimdiden teşekkürler

  93. Selamin aleykum arkadaslar 07.01.1992 dogumluyum 2019 jandarma uzman cavus aliminda basvuru hakkim varmidir bi sorum daha olacak basvuru yaptiktan sonra kac ay sonra mulakata cagiriyorlar yardimci olursaniz sevinirim ALLAH hepimizin gonlune gore versin. Amin

  94. kardeş ben ilk okul mezunuyum zaten bildiniz üzere sokakta giden çocu çevirseniz tariği bilmez atatürk cülüde bilmez bende tariği felan bilmiyorum sözlü mülakata sıkıntı olurmu yardımcı olursanız sevinirim hayırlı Ramazanlar

  95. Benim adli sicil arşiv kaydım bulunuyor ama sicili yoktur yazıyor birisi basit yaralama 3000 TL para cezası birisi de 2000 TL mala zarar vermekten ama ben kisinin de cezasını ödedim 6 ay ceza almadım uzman erbaş olmam için engel mi

  96. Sordukları soru 5 adet
    1 tarih: Bana bogazları ticarete acan kanun nedir denilmişti cvp (kabotaj kanununu)
    2 Kendinizi Tanıtınız
    3 matamatık sorusu(75-25=? 240-190=? Ve cıkan sonuçların arasındakı sayı farkı kaçtır gibi cocuk soruları

  97. Selamlar kolay gelsin ben jandarma asayiş uzmanlık için başvuru bekliyorum ama askerlik görevimi yapmadım 2021 e kadar tecilliyim bu sorun olurmu , eğer oluyorsa ne yapamam gerek şimdiden çok teşekkür ederim

    • Mustafa Jandarma Uzman Erbaş alımları başlayınca klavuza göre askerlik şartı olup olmadığı belli oluyor ama bir önceki 2017/10 alımlarında askerlik şartı yoktu, diğer kuvvet komutanlıkları askerlik şartı arıyor ama

  98. Selam ben 4 Nisa’nda başvuru yapmıştım başvurum onaylandı fakat bana herhangi bir mesaj bilgilendirmesi gelmedi sürekli bakıyorum siteye tc kayıtlar arasında bulunamadı diyo bunun sebebi nedir sınava öağrılıcakmıyım?

  99. Çocukken ağaçtan düştüm kolum kırıl Koluma platin taktılar ama her hangi bi sağlık sorunu oluşturmuyo bana sıkıntı olur mu

  100. Arkadaşlar benim on kolumda 14 cm büyüklüğünde sparta kask dövmesi var sıkıntı olurmu roma askeri kaskı yani miğferi meslekci olarak gidicem ve gözüm.bozuk astigmat var lens ile gitsem.sikinti olrmu anlatlarmi

  101. Uzman erbaş alımı yaş sınırını düzelti ve lojistik ve muhabare branşlarından alım yapıyor 1999 doğumlu dahil ve ben ehliyetim alıp bu uzman erbaş alımına nasıl başvuru yapabilirim lojistik branşina

  102. Ben bu arada sözleşmeli erim hava kuvvetlerinde biraz daha öncelik tanınır büyük bi ihtimal bize öyle düşünüyorum bizde elimizden gelen kaydetti gostercez

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

  • YORUM