Bilgi

Açık Lise Okuyanlar Uzman Erbaş Olabilir mi ?

Açık Lise Okuyanlar Uzman Erbaş Olabilir mi ?

Bir çok genç Arkadaşımızın sorunlarından birisi açıktan lise okuyorum uzman olabilir miyim.  Genç arkadaşlarımızın vatan sevdasını hiç bir şey engel olmayacaktır.

Açıktan okuyanlar için Devletimiz bu engel değildir deyip açıktan okuyanlara da hak vermiş olup  açıktan lise okuyup bitirenler içinde uzmanlığa girme hakkı vermiştir.

Açık Lise’de Okuyanlar Uzman Onbaşı ve Uzman Çavuş olabilecek.

 

“EK MADDE 1- İlköğretim mezunlarından ihtiyaç duyulacak özel ihtisası gerektiren sınıf, branş ve ihtisaslarda çok üstün başarı belgesi alanlar; kuvvet komutanları, Jandarma Genel Komutanı veya Sahil Güvenlik Komutanının kararı ile uzman erbaş olarak alınabilirler. Bunların uzman çavuşluğa yükselmelerinde lise mezunu olma şartı aranmaz.”

 

Ek madde 1 de yer alan bu hakkınız artık sizlerinde bu vatan için yolunuz açıldığını belirtiyor. Sizlerin başvuru yapacak silahdaşlarımın da yanımızda sizleri görmekten sevinç duyarız. Asla pes etmeyin Bu aşkla bu vatan sevdasıyla Güçlü ordumuz olacaktır.

Bir önceki yazımız olan Sözleşmeli Er Nasıl Olunur başlıklı makalemizde sözleşmeli er, Sözleşmeli Er nasıl olunur ve Sözleşmeli Er şartları hakkında bilgiler verilmektedir.

BİRDE BUNLARA BAKIN

116 yorum

  1. MERHABA KOLAY GELSİN BEN LİSE DÖRT TERKİM SUAN ACIGA YAZILSAM UZMAN OLABİLİRMİYİM VE ASKERLİGİMİ BİTİRELİ 20 GUN FELAN OLDU BANA YARDIM EDERMİSİNİZ 0541 430 67 30

  2. A.o.l okuyorum ve krediyi tamamladım. lakin uzman erbaşlığa önceden başvuru yaptım ve 13 haziran da çağrılıyorum. Sorun şu okul kapandıkdan 1 ay sonra diploma elime geçecek, geçici mezun belgesi götürsem kabul edilirmi. Teşekkürler

  3. Merhaba ben hala acik ogretimde lise okuyorum beni 12 haziranda olucak mulakata cagirdilar hala okudugum mezun olmadigim icin bi sıkıntı olurmu ?

  4. Merhaba ben askerliğimi komando olarak yaptım başarı belgem var ve açık lise okumaya devam ediyorum başvuru yaptım onaylandı 14 haziranda çağırıyorlar gitsem beni red ederler mi

    • Lojistik’e mi başvuru yaptın. askerdeyken başvuru yapıyorlardı komando olanlar. askerlik bittikten sonra lise mezunu şartı arıyorlar.

  5. arkadaşlar ben liseyi açıktan okuyorum başvuru yaptım onaylandı 11 temmuzda mülakata gitcem ama endişeleniyorum lise diplomam olmadığından dolayı yardımcı olursanız sevinirim… 0538 072 1945

  6. Merhaba ben daha askerlik yapmadım ama 2018 ocak ayında gidicem ve lise 4 terkim ve açıktan okuyorum suan. Askere gidince uzman olarak kalabilirmiyim lütfen yardımcı olun.

  7. Şuna açık lise okumaktayimogrenciligim aktif durumda sahil güvenlik komutanligina uzman erbaş olarak girebilirmiyim mümkünmü

  8. Ben pıyade KOMADO sözleşmeli er tek hayalim jandarma uzman çavuş olmak ama tek sıkıntı acik lise okuyorum ama jandarma uzman olmak istıyorum ne yapmalim yardimci olunu

  9. Yasim 25 mesleki acik ogretim elektrik bölümünü bitirdim sadece diplomami almam icin 1 dersim kaldi ekim ayinda sınav var uzman cavusluga basvuru yaparsam alirlarmi

  10. 95/1 tertip olarak yaptım orta okul mezunuyum liseyi acık ögretim okusam jandarma uzman cavuş ola bilir miyim bilgi verin lütfen cok önemli

  11. İlköğretim mezunlarını alsınlar yas sardı 27-30 cekılsın bekledik bekledik yas gectı yetkililer nerdesınız hak degıl bu durum

  12. Ben jandarma uzman cavusluğa basvuru yaptım ama acıköğretimden hala liseye devam ediyorum daha mezun olmadım bu sekilde gitsem herhangi bir sıkıntı olur mu?yardımcı olursanız cok iyi olur sagolun

  13. İyi günler ben şuan açık öğretimde okuyorum lise 3 terk yani 80 kredim filan kaldı haziran ayına kadar 80 krediyi tamamlayıp diploma alabiliyorum ve yaşım 17 nisan ayında 18 olacağım 18 yaşına girdiğim zaman uzman çavuş olmak için başvuru yapabilirmiyim askerlik mesleği benim hayalim çok istiyorum gönülden zevkle yapabileceğime inanıyorum elimde gelse şuan askere gidesim var o derece sizden ricam bir bilgi verin 18 yaşında uzman çavuş başvurusu yapılabilirdi?

    • Kardes bende aynısını yaptım kabul etmediler acik lise okuyorum TSK uzman çavuşluğa başvuru yaptım yas sınırı 20 imiş

  14. Ben ortaokul mezunuyum ve açık lise okuyorum şu an askerdeyim ortaokul diplomam kayıp ne yapabilirim kardeşlerim yardımcı olun hala lise okuduğuma dair bi belge götürsem kabul olurmu uzman onbaşılık için

    • Aynısı bende kardeşim aradım kkk olur dediler bide sayfayı okudum lise mezunu çavuş liseyi de halen okuyanlar içinde onbaşı olarak kabul ediliyor galipa araştır inede ne olur ne olmaz bana haber et

    • Olursun kardeşim uzman onbaşı olarak başvuru yap martta açılıyor başvuru ben yaptım oldu kkk gir bak yazıyor tüm bilgiler

      • Krdşm bn askerden geleli 15 gün oldu komando olark yaptm acık lise okuyorum yzmış sn cpl başvurdum cahırıyolar gideğim mi bnim hak km bit timi acaba komando hakkı

  15. Arkadaşlar şu an açıktan lise okuyorum 2018 mart ayında uzmanlığa başvuru okacakmış onlara başvuru yapabilirmiyim açıktan lise okuyorum

    • Açıktan okuyanlar için Devletimiz bu engel değildir deyip açıktan okuyanlara da hak vermiş olup açıktan lise okuyup bitirenler içinde uzmanlığa girme hakkı vermiştir.

      • Suan aciktan okuyorum liseyi uzman olamazmiyim yada uzman onbasi liseyo bitirmemmi lazim basvurdum ancak aday sayisinin yogunluguyla sonraki donem cagircaklar

          • Peki ben başvuru yaptım kasim ayinda ancak aday sayinin yogunlugu nedeniyle sonraki doneme braktilar on basvurunuz kabul edilmistir yazdi ama cagirdiklarinda gitsem uzman onbasi felan olmazmiyim aciktan okuyorum liseyi

  16. Bn askrdn yeni gldim komando olarak yaptm acık lise okuyorum uzmanlığa vaşvurdum cahırcaklar gideyim mi hakkım bitimi acaba lütfn biln krdşlrimiz cpl atsn .???

  17. Acik meslek lisesi son sifim we okulun bitmesine 3 ay kadar bi sure kaldi suan mulakata gidecem we lise diplamam yok ogrenci durum belgesiyle gidebilirmiyim?

      • Ben açık lise 3 sınıf okuyorum yaş 27 İzmir’de subat 20 de sınav var uzman olma şansı çok düşük ama öğrenci belgesi ile gitsem tinere sınavda sıkıntı çıkarmı yada uzman onbaşı olarak kabul ederlermi.

  18. Ben lise bir terkim ve kızım suan aciktan okuyorum ve en buyuk hayalim asker olmak ben nerelere basvuru yapabilirim nolur yardimci olun yalvaririm ya

  19. Lise’yi açıktan okuyorum başvuru için liseyi okuduğuma dair diploma yerine öğrenim belgesi’ni götürsem olur mu?

  20. Selamın aleyküm öncelikle şunu söyleyim ortaokul mezunuyum ama şuan A.Ö.L lise okuyorum sözleşmeli er yada uzman erbaş olmak istiyorum yaşım 26 A.Ö.L liseyi okuyorken olabilirmiyim.yoksa lise diplomasını almam gerekiyomu bilgi verirseniz memnun olurum

    • Başvuru şartları arasında “En az lise ve dengi okul mezunu olmak veya yurt dışındaki dengi okul mezunu olmak,” yazıyor buna göre liseyi bitirmek zorundasınız

  21. Selamun aleyküm arkadaşlar Ben askerligimi yapmadim ekim gibi gidicem ama acik lise okuyorum kaydim donuk suan sadece 1 sinava gittim suan uzman çavuş basvuru yapsam direk sözleşmeli başlabilirmiyim Alırmılar beni direk Cevaplarsaniz sevinirim..!?

  22. Ben lise okudum ama bi tane alttan ders sinavim oldugu icin diploma alamadim tastik namemi verdiler genede uzman cavus erbas olabilirmiyim

    • başvuru şartları arsında
      “EK MADDE 1- İlköğretim mezunlarından ihtiyaç duyulacak özel ihtisası gerektiren sınıf, branş ve ihtisaslarda çok üstün başarı belgesi alanlar; kuvvet komutanları, Jandarma Genel Komutanı veya Sahil Güvenlik Komutanının kararı ile uzman erbaş olarak alınabilirler. Bunların uzman çavuşluğa yükselmelerinde lise mezunu olma şartı aranmaz.”
      diye yazıyor . Uzman erbaş olup sonra uzman çavuş olabilirsin

  23. Selam aleykum ben liseyi 9 sınıfta bıraktım siteyi konrol ettim orda uzman çavuş olmak için en az orta okul mezunu istiyor dogrumu uzman çavuş olarak başvuru yapabilirmiyim bide askerliğimi bahriyeli olarak yaptim 3 yıldır askerliğimi bitirmişim bi bilgi verebilirmisiniz

    • başvuru şartları arasında Askerlik terhis tarihinden itibaren 3 yıldan fazla geçmemiş olmak yazıyor. 2013 ten bugune 5 sene geçmiş ama yeni alımlarda bu şart değişebilir

  24. Ben askerdn yenigldm komando olarak yaptm 2017 10 başvurusu yaptm cahırdılar ama ack ögretm okuyorum gideyim mi

  25. Ben hafızlık yapacağım ondan dolayıda açıktan okuyacağım ama hayalim ise özel harekat olmak ve tesetturluyum ola bilir miyim yâda hangi rütbe ola bilirim lütfen cevap verin onemli

  26. kolay gelsin lise 2 terkim açık öğretim okuyodum ama bıraktım şimdi tekrar kayıt yaptirsam uzman onbaşı olabilirmiyim

  27. S.a ben askerliğimi Aralık 2015te bitirdim. Liseyi bitiremedim açık öğretim e yazılsam uzman onbaşı olabilir miyim ve nasıl başvuru yaparım yardımcı olur musunuz teşekkür ederim

    • 681 sayılı KHK il ilkokul mezunları Uzman Onbaşı olarak bavuru yapabilirler, başvurmak için ayrıca “*Askerlik hizmeti sona eren adaylar için, terhis tarihinden itibaren üç yıldan fazla süre geçmemiş olmak.” şartı var bu şartlara uyuyorsanız ilk alımlarda başvuru yapabilirsinz. başvurular internet sitemizden duyurulacaktır.

  28. Ben. Suan acık lıse okuyorum basvurum kabul edıldı 140 kredım var ogrencı belgesıyle gıtsem kabul ederlermı

    • Mehmet Sinan Kardeşim, Açık Lisede okuyanlar uzman onbaşı olabilirler, uzman onbaşık için ise en az ilkokul mezunu olmak gerektiği belirtiliyor. Liseden Ortaokul diplomanı alamayacağından dolayı Açık liseden okuduğuna dari onaylı belgeni anlırsan probblem olmaz

  29. Ben kara kuvvetleri komutanlığına uzman erbaş olarak başvurdum bu jandarmaya da giriyor mu bi bilgi alabilirmiyim

    • Girmez kardeşim bende jandarmayı bekliyorm lisemin bitmesine bir sınav kaldı başvuru zamanında başvurcam jandarmaya askerliğimi yaptım uzmanlık sonuçları açıklanmadan benin lise sınavının sonucu olcak inşallah kabul ederler mülakata giderken diploma belgesi goturcem

  30. Arkadaş lar kara kuvvetleri askerliğini yapmış uzman onbaşı aliyor jandarma ise askerlik şartsız sadece lise mezunu veya üniversite mezunu aliyor jandarma içişleri bakanlığına bağlandığı için askerlik şartı aramıyorlar ancak askerliğini yapmış kişileri on plana koyuyorlar herkese başarılar bende yakında başvurucam ve tavsiyem jandarmaya başvurmanız kara kuvvetleri zor

  31. mesleki açık öğretim bitirdim başvuru ekranında lise seçeneği kısmında mesleki açık lise yok varsa ne diye geçiyor

  32. MERHABA KARDEŞIM BİRŞEY SORACAGIM BEN LISEYI BU SINAVDA BITIRYORUM MARTTA 18 GIRDIGIM SINAVDA VE DIPLOMAM ALMAM 2 AY SURUYOR MAYIS AYINDA MULAKAT OLUCAK SINAV OLACAK BENDEN DIPLOMA BELGESI ISTIYOR NE YAPMAM LAZIM

    • Mustafa Kardeşim, diploman yoksa mezuniyet belgenivermelisin. Onaylı Mezuniyet belgeni Milli eğitim mÜdürlüünden al Başvuru klavuzunda da yazıyor zaten

      • Hocam ozaman sikinti yok eyw kafami cok rahatlattin ya valla son bisi daha sorcam sence k.k.k uzman olayim jandarma mi secemedim ya

  33. selamun aleykum lise terkim aciktan liseyi okuyorum jandarma uzman onbas olabilirmiyim yasim flan tutuyor birde uzman onbasligin linkini atarmisiniz

  34. Selamın aleyküm öncelikle ben lise terkim fakat açık öğretim lisesinde okumaya devam ediyorum askerliğimiyaptım uzman on başılık için başvuru yaptım şimdi ben hangi belgeyi götürecgim diplomam yok aslında den aldıgım durum belgesi yeterlimidir bilgi verin lütfen..

  35. öncelikle herkeze selam adım murat orduluyum jandarma komando uzman cvs luga basvurdum onaylandı liseyi acıkögretımden okuyorum lise diplomam yok diye mülakata gelme diyorlar şimdi arıyorum.lıse diplomamız yok diye ölelim lanet olsun aldığımız nefese köpek muğamelesi yapın bize herseyın canı ceheneme almayın abi vatandaşlıgımızda alın elimizde hatta asın

  36. Selamın aleyküm ben açık lise öğrencisiyim ama okulu dondurdum durumum donuk yada silik görünüyor sorun olurmu teşekür ederim

  37. Selamın aleyküm arkadaşlar açık lise okuyorum öğrenci durum belgeme baktım ama durumum pasif görünüyor yani donuk durumda öğrenciliğim bir sorun olurmu ?? Teşekür ederim şimdiden

  38. Arkadaşlar ben liseyi açıktan okuyor gözüküyorum orta okul diplomam var onbaşı olarak başvuru yaptım orta okul diplomam ile bilgi verirseniz sevinirim

  39. BEN LİSE 2 ÖGRENCİSİYİM OKULU BİRAKTİM ACİKTAYİM ACİKTAN LİSE DİPLOMASİ ALSAM UZMAN ÇAVUŞ OLABİLİR MİYİM

  40. Gamze hanım msjıma acil cevap verirseniz sevinirim ben 18 haziranda eğitime gidiyorum götürceklerim arasında diploma var ama ben açık lise son sınıf okuyorum müdür onaylı öğrenim durum belgesi verdi olur mu

  41. Merhaba ben 17 yasindayim aciktan okuyorum askeri sinavlara girmek istiyorum bana yardimci olabilirmisiniz

  42. Açık lise mezunuyum ama jandarma uzman alımlarına başvuramıyorum okudunuz bölüm yada sertifika yeterli degildir diyor nedenbilgisayar mezunuyum

  43. Ben lise 1 e yeni geçicem yaz tatili bittikten sonra ama açıktan okumak istiyorum acaba uzman çavuş veya uzman erbaş olabilirmiyim

    • Emin, Uzman Erbaş olmak için En az ilköğretim mezunu olmak gerekiyor fakat lise 1 e yni geçeceğine göre yaşın su anda en fazla 15 bu. Uzman Erbaş olabilmek için en az 21 yaşında olman gerkiyor. sana tavsiyem, mumkunse liseyi açıktanda olsa iyi bir not ile bitirip Mİlli Savunma Üniversitesine Gitmendir. Allah Yardımcın Olsun

Düşüncelerinizi bizimle paylaşırmısınız ?

  • YORUM
2019 Yılı İl İl Askerlik Celp Dönemleri ve Son Başvuru Tarihleri: […] Amasya […]
2018-10-11 20:19:28
2019 Yılı İl İl Askerlik Celp Dönemleri ve Son Başvuru Tarihleri: […] Celp Dönemleri 2019 Elazığ Askerlik Celp Dönemleri 2019
2018-10-10 18:42:41
2019 Yılı İl İl Askerlik Celp Dönemleri ve Son Başvuru Tarihleri: […] Adana […]
2018-10-10 18:42:26